Akademia Empatycznego Lidera

Jak w praktyce realizować ideę dynamicznego przywództwa?

Harmonogram

Moduł I – 20 listopada 2025
Moduł II – 18 grudnia 2025
Moduł III – 15 stycznia 2026
Moduł IV – 12 luty 2026
Moduł V – 5 marca 2026
Moduł VI – 16 kwietnia 2026
Moduł VII – 7 maja 2026
Moduł VIII – 11 czerwca 2026
Moduł IX – 2 lipca 2026

Tematy spotkań

Część I – O roli samoświadomości

Świadomy lider – ja w roli lidera
Przywództwo – rola, rozumienie
Po co rozwijać samoświadomość i jak można do tego dążyć?
Co mnie buduje w roli lidera?

Empatyczny lider
Testy psychometryczne jako elementy większego rozumienie siebie i innych
Inteligencja emocjonalna a samoświadomość
Czemu służy inteligencja emocjonalna i jak można ją rozwijać w świecie ciągłych zmian?
Do czego są nam potrzebne emocje i czy jest na nie miejsce w życiu zawodowym?
Trzy systemy regulacji emocji i ich rozpoznawanie
Empatia – jak ją rozumieć i czy jest potrzebna w biznesie?

Uważny lider biznesu- trening mindfulness dla liderów
Neurowspółpraca, czyli jak działa mózg – centrum naszego dowodzenia
Podstawy mindfulness – czy trening uważności może wspierać liderów, pracowników, organizacje?
Uważność w pracy lidera
Tryb działania i tryb bycia – jak je rozpoznać w świecie ciągłych zmian?
Praktyki medytacyjne w biznesie i nie tylko
Metaprogramy w kontekście uważności i pogłębiania samoświadomości

Stres w pracy lidera i jak go okiełznać
Redukcja stresu za pomocą metody mindfulness – ćwiczenia praktyczne
Jak radzić sobie z wypaleniem zawodowym w pracy lidera?
Rola uważności i współczucia w relacjach i komunikacji w miejscu pracy
Jak dbać o swój dobrostan?

Część II – Przywództwo oparte na potrzebach

Ja – moc wewnętrznego przywództwa
Moc empatycznego kontaktu z samym sobą
Docieranie do wewnętrznych zasobów – praca z modelem 4 kroków (NVC)
Transformowanie trudnych emocji w energię do działania
Budowanie i ochrona własnych granic

Ty – moc prawdziwego rozumienia innych
Słuchanie jako najważniejsza kompetencja lidera
Budowanie empatycznego kontaktu z drugą osobą
„Rozkodowywanie” trudnych komunikatów, krytyki, etykiet, osądów i oskarżeń

My – moc autentycznego dialogu
Jak mówić szczerze i z szacunkiem – komunikacja oparta na wartościach
Sztuka mówienia „nie” i przerywania z troską o relację
Podejmowanie decyzji uwzględniających potrzeby wszystkich członków zespołu

Od konfliktu do kontaktu, od obwiniania do współpracy
Co się naprawdę dzieje w konflikcie? – dynamika
Istota konfliktów wewnątrzorganizacyjnych
Zarządzanie konfliktami w organizacji – narzędzia i strategie

Docenianie – najskuteczniejsze narzędzie empatycznego lidera
Pochwała v. wdzięczność – jak wyrazić uznanie, by budować relacje
Konstruktywna informacja zwrotna – feedback oparty na wartościach i potrzebach, a feedback oceny
Podsumowanie programu – moja dalsza droga…

Kontakt

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, uwagi lub wątpliwości dotyczące
Akademii Empatycznego Lidera napisz do nas